Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω => Μήνυμα ξεκίνησε από: dominckos στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 11:00:01



Τίτλος: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: dominckos στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 11:00:01
Τι διαφορά στα χαρακτηριστικά της πτήσης έχει ένα διπλάνο με ένα με μονή πτέρυγα? Ας υποθέσουμε ότι ότι έχουμε δυο απόλυτα ίδιες ατράκτους... η μια φιλοξενεί δυο πτέρυγες και η άλλη μια. Και οι τρεις πτέρυγες είναι απόλυτα ίδιες, δηλ. μηκη, πλάτη, επιφάνεις, δίεδρος γωνία, αεροτομές. Το διπλάνο μήπως λόγω μεγαλύτερη πρερυγικής επιφάνειας πετάγει με μικροτερη ταχύτητα και στολάρει δυσκολότερα, αρα καταλληλότερο για αρχάριο?


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: modeller2 στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 14:41:20
Απο το γεγονος και μονο οτι δεν υπαρχουν εκπαιδευτικα διπλανα και ολα
τα μοντελα για αρχαριους ειναι μονοπλανα καταλαβαινεις οτι αυτο που
λες δεν ειναι σωστο το γιατι ειναι πολυπλοκη υποθεση και δεν αναλυεται ευκολα


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ilias στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 15:55:35
ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΤΑ ΔΙΠΛΑΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ''ΠΙΣΟΒΑΡΑ'' ΣΑΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: MOGOLOS στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 16:35:43
1. Τα εκπαιδευτικά μέχρι το 1945 ήταν διπλάνα (αν όχι και αργότερα σε πολλές χώρες, ελλάδα σίγουρα).
2. Κανένα αεροπλάνο δε ν πετά πισώβαρο, παρά μόνο τα 3D (που προσωπικά δεν χαρακτηρίζω καν αεροπλάνα)
3. Το σενάριο "έχω δύο ίδια αεροπλάνα..."  δεν παίζει. Οι λόγοι είναι πολλοί και κυρίως αεροδυναμικής.

Σε γενικές γραμμές θα μπορούσες να πείς ότι τα διπλάνα πετάνε πιο αργά, χρειάζονται μικρότερα μοτέρ, και είναι πιο "απότομα"


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 16:57:22
Τι διαφορά στα χαρακτηριστικά της πτήσης έχει ένα διπλάνο με ένα με μονή πτέρυγα? Ας υποθέσουμε ότι ότι έχουμε δυο απόλυτα ίδιες ατράκτους... η μια φιλοξενεί δυο πτέρυγες και η άλλη μια. Και οι τρεις πτέρυγες είναι απόλυτα ίδιες, δηλ. μηκη, πλάτη, επιφάνεις, δίεδρος γωνία, αεροτομές. Το διπλάνο μήπως λόγω μεγαλύτερη πρερυγικής επιφάνειας πετάγει με μικροτερη ταχύτητα και στολάρει δυσκολότερα, αρα καταλληλότερο για αρχάριο?
Oπως ειπανε και οι υπολοιποι τα διπλανα δεν είναι ευκολοτερα από τα μονοπλάνα υψηλοπτερυγα trainer, Τα διπλανα λογο μεγαλύτερης οπισθέλκουσας χανουν γρηγοροτερα την ταχυτητα τους οπωτε στολαρουν ευκολοτερα,ετσι δυσκολευουν έναν αρχαριο,επισης αν σβησουν εχουν σημαντικα μειωμενη ικανοτητα ολισθησης,
Κανενα μοντελο δεν πεταει πισωβαρο εκτος αν είναι ζυγησμενο λαθος.
Μην ψαχνεσε περισσοτερο λοιπον ... :)


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: sakis art στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 19:03:22
Πράγματι το διπλανο χάνει γρήγορα την ταχύτητα του. Στο δικό μου κλείνω το γκάζι λίγο πριν πατήσουν οι τροχοί στην προσγείωση και φοβάμαι τυχόν σβήσιμο αν θα προλαβαινα να το κατεβάσω. Το διπλανο εχω την εντύπωση ότι μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο λόγω του διπλού φτερού. Επίσης από τα καλύτερα ακροβατικά συνήθως είναι διπλανα,μπορουν και κάνουν απότομες κινήσεις πιο εύκολα.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: dominckos στις Τρίτη, 1 Απρ 2014, 19:21:02
ευχαριστώ για τις πληροφορίες...


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Τετάρτη, 2 Απρ 2014, 09:13:40
Τα πρώτα αεροπλάνα είχαν πολύ βαριούς κινητήρες, με πολύ μικρή ιπποδύναμη. :) :) :)

Οι κινητήρες στην αρχή είχαν εκατοντάδες κιλά βάρος και ιπποδύναμη μερικούς ίππους!!! :( :( :(

Για τον λόγο αυτό είχαν ανάγκη από άντωση και μεγάλα φτερά.

Ήταν δύσκολο για την εποχή τους να στηρίξουν ένα μεγάλο, π.χ. 20 μέτρα φτερό, στο αεροπλάνο.

Ήταν εύκολο όμως, να στηρίξουν δύο ή τρία φτερά, των 10 ή 6,5 μέτρων αντίστοιχα. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:

Φυσικά και η ταχύτητα τους ήταν πολύ αργή, λόγο αδύναμου κινητήρα και μεγάλου βάρους.

Για τον λόγο αυτό είχαν αργές αεροτομές με μεγάλη άντωση και οπισθέλκουσα.

Αργότερα που οι κινητήρες είχαν μεγαλύτερη ιπποδύναμη και τα φτερά μίκραιναν και οι αεροτομές βελτιώθηκαν.

Έτσι υπήρξαν και ΄΄γρήγορα΄΄ διπλανά. Και ότι άλλο. :D :D :D

Σήμερα που ο κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο στην πτήση, τα αεροπλάνα έχουν μικρά φτερά ή δεν έχουν καθόλου φτερά,

βλέπε πύραυλοι, γιατί ένα αεροπλάνο με υπέρ κινητήρα δεν έχει ανάγκη από φτερά για να πετάξει.

Τα χρειάζεται κυρίως στην απογείωση και στην προσγείωση!!!

Στον αέρα τα μεγάλα φτερά ενοχλούν, γιαυτό τα jet έχουν πολύ μικρά φτερά και μάλιστα κάποια πολεμικά τα μαζεύουν

και τα κάνουν μικρότερα στον αέρα!!! :D :D :D






Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 2 Απρ 2014, 16:56:17
.......................
Σήμερα που ο κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο στην πτήση, τα αεροπλάνα έχουν μικρά φτερά ή δεν έχουν καθόλου φτερά,

βλέπε πύραυλοι, γιατί ένα αεροπλάνο με υπέρ κινητήρα δεν έχει ανάγκη από φτερά για να πετάξει.


θυμάμαι , πριν από πολλά χρόνια σε ενα μάθημα που εδινα , "διδακτική της φυσικής" λεγόταν , ένα  από τα θέματα , ρωτούσε
" πως θα εξηγούσατε σε ενα μαθητή Β' λυκείου , γιατί πετούν τα αεροπλάνα "
Αν και αδιάβαστος , αν και δεν ήξερα κανένα , άλλο από τα θέματα . πέρασα το μάθημα και καλό βαθμό  ::)
Φυσικά δεν θα γράψω εδω γιατί , πετάνε τα αεροπλάνα , αλλά θυμάμαι οτι η τελευταία πρόταση , ήταν

" Είναι λοιπόν προφανές ότι ο κινητήρας δεν είναι απαραίτητος για την πτήση , του  αεροπλάνου  αντίθετα με τις επιφάνειες που παράγουν άνωση "
Τα αεροπλάνα πετούν επειδή έχουν φτερά και όχι επειδή έχουν κινητήρες . 
Τώρα όσο αφορά , τα εκπαιδευτικά διπλανά , με οδηγίες από τον k. Γιάννη Κωνσταντακάτο , μόλις τελείωσα έναν Τηλέμαχο διπλάνο . Πρώτη πτήση το σαββατοκύριακο και τα ξαναλέμε. ;)


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 00:28:13
.......................
Σήμερα που ο κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο στην πτήση, τα αεροπλάνα έχουν μικρά φτερά ή δεν έχουν καθόλου φτερά,

βλέπε πύραυλοι, γιατί ένα αεροπλάνο με υπέρ κινητήρα δεν έχει ανάγκη από φτερά για να πετάξει.


θυμάμαι , πριν από πολλά χρόνια σε ενα μάθημα που εδινα , "διδακτική της φυσικής" λεγόταν , ένα  από τα θέματα , ρωτούσε
" πως θα εξηγούσατε σε ενα μαθητή Β' λυκείου , γιατί πετούν τα αεροπλάνα "
Αν και αδιάβαστος , αν και δεν ήξερα κανένα , άλλο από τα θέματα . πέρασα το μάθημα και καλό βαθμό  ::)
Φυσικά δεν θα γράψω εδω γιατί , πετάνε τα αεροπλάνα , αλλά θυμάμαι οτι η τελευταία πρόταση , ήταν

" Είναι λοιπόν προφανές ότι ο κινητήρας δεν είναι απαραίτητος για την πτήση , του  αεροπλάνου  αντίθετα με τις επιφάνειες που παράγουν άνωση "
Τα αεροπλάνα πετούν επειδή έχουν φτερά και όχι επειδή έχουν κινητήρες .  
Τώρα όσο αφορά , τα εκπαιδευτικά διπλανά , με οδηγίες από τον k. Γιάννη Κωνσταντακάτο , μόλις τελείωσα έναν Τηλέμαχο διπλάνο . Πρώτη πτήση το σαββατοκύριακο και τα ξαναλέμε. ;)


Κάλο είναι να είμαστε περισσότερο λογικοί και λιγότερο ρομαντικοί.

Αν θέλεις βγάλε το κινητήρα από τον καινούργιο σου Τηλέμαχο διπλάνο και πέταξέτον ψηλά-ψηλά στον ουρανό με τα φτερά του.


Τι λες, θα πετάξει;




Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 11:10:04

Αν θέλεις βγάλε το κινητήρα από τον καινούργιο σου Τηλέμαχο διπλάνο και πέταξέτον ψηλά-ψηλά στον ουρανό με τα φτερά του.


Τι λες, θα πετάξει;

επιφυλάσσομαι  :)

ΥΣ:Δεν ειναι θέμα ρομαντισμού , ειναι θέμα φυσικής . Αλλίως οταν εσβηναν οι μηχανές ,ολα τα ιπτάμενα θα επεφταν σαν πέτρα.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 13:18:22
Η φράση το "αεροπλάνο πετάει", θέλει κάποια διευκρίνηση. Και ο χαρταετός πετάει.  Και η σαίτα που διπλώνουμε από ένα φύλλο χαρτιού πετάει.

Εν γένει η πετομηχανή που λέγεται αεροπλάνο πετάει επειδή έχει φτερά.

Το αροπλάνο πετάει σημαίνει ότι κινείται μέσα στον αέρα, σε τροχιά άλλη από αυτή της απλής πτώσης βάρους, ή βαλλιστικής τροχιάς. Αρα το αεροπλάνο πετάει αφού βρεθεί στον αέρα. Η απόκτηση ύψους μπορεί να γίνει με κατανάλωση ενέργειας, με κινητήρα, ή ρυμούλκιση, ή βίντσι, ή απλό σπρώξιμο με το χέρι από χαμηλά ή ψηλά στο βουνό.
Το ύψος μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια και το αεροπλάνο κινείται και τα φτερά παράγουν άντωση. Χωρίς άλλη βοήθεια το αεροπλάνο ολισθαίνει και κατεβαίνει ελεγχόμενο. Αν υπάρχει βοήθεια, ανοδικά αέρα, ή κινητήρας θα διατηρήσει ή θα κερδίσει και ύψος.

Τις πρώτες αεροπόρικές περιόδους, τα φτερά είχαν λεπτή αεροτομή, και η δοκός ήταν κατ΄επέκταση και αυτή στενή και ασθενική. Στηρίζοντας όμως δύο φτερά παράλληλα, με αποστάτες και σύρματα, κατάφεραν να αποκτήσουν την αντοχή που ήθελαν. Η ανθεκτική δοκός του μονοπλάνου ήρθε πολύ αργότερα.

Το διπλάνο δεν είναι μία ίδια άτρακτος με δύο φτερά μονοπλάνου, αλλά εξ αρχής ολοκληρωμένη σχεδίαση. Οι δύο τύπο συγκρίνονται μεταξύ τους με τις ολικές επιφάνειες των - του φτερού, και της αντίστοιχης φόρτισης. Φυσικά όπως  μαθαίνουν όλοι από την αρχή, ένα διπλάνο με τα 4 ακροπτερύγια, τις διπλές ενώσεις με την άτρακτο και με τα στυλίδια και σύρματα έχει μεγαλύτερη οπισθέλκουσα από ένα μονοπλάνο ίδιου συγκριτικά βάρους.

Επίσης άλλα μειονεκτήματα είναι η κατακόρυφη απόσταση των δύο φτερών, όταν είναι μικρή η ροή ανάμεσα καταστρέφει την άντωση της κάτω πτέρυγας.
 
Το μοντέρνο και παλαιό διπλάνο έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα, που είναι η μικρότερη αδράνεια στην περιστροφή ρολλ, και η συμμετρική παρουσίας του άξονα της ατράκτου ανάμεσα στα δύο φτερά. Για το τελευταίο θα λέγαμε ότι αντιστοιχούν σε ένα μεσοπτέρυγο μονοπλάνο.

Μία ακόμα ιδιαιτερότητα του διπλάνου (ή και του τριπλάνου) είναι ότι συμφέρει να στηριχθούν οι πτέρυγες με μικρή διαφορά στην μεταξύ τους γωνία πρόσπτωσης, για να μην στολλάρουν και οι δύο μαζί.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: evan στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 13:22:56
...
Μία ακόμα ιδιαιτερότητα του διπλάνου (ή και του τριπλάνου) είναι ότι συμφέρει να στηριχθούν οι πτέρυγες με μικρή διαφορά στην μεταξύ τους γωνία πρόσπτωσης, για να μην στολλάρουν και οι δύο μαζί.


Και ποιά από τις δύο πρέπει να έχει την μεγαλύτερη γωνία;


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: flaperon35 στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 14:57:27
Να ροτισω και γω, το  ζυγησμα του δυπλανου η τριπλανου, πως γινετε? Μιπος στο 1/3 της πτεριγας που ειναι παντα πιο μπροστα, η στο  καθε μοντελο αναλογα την αποσταση που εχουν τα φτερα, αλαζει. ?


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: orck στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 16:10:09
.......................
Σήμερα που ο κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο στην πτήση, τα αεροπλάνα έχουν μικρά φτερά ή δεν έχουν καθόλου φτερά,

βλέπε πύραυλοι, γιατί ένα αεροπλάνο με υπέρ κινητήρα δεν έχει ανάγκη από φτερά για να πετάξει.


θυμάμαι , πριν από πολλά χρόνια σε ενα μάθημα που εδινα , "διδακτική της φυσικής" λεγόταν , ένα  από τα θέματα , ρωτούσε
" πως θα εξηγούσατε σε ενα μαθητή Β' λυκείου , γιατί πετούν τα αεροπλάνα "
Αν και αδιάβαστος , αν και δεν ήξερα κανένα , άλλο από τα θέματα . πέρασα το μάθημα και καλό βαθμό  ::)
Φυσικά δεν θα γράψω εδω γιατί , πετάνε τα αεροπλάνα , αλλά θυμάμαι οτι η τελευταία πρόταση , ήταν

" Είναι λοιπόν προφανές ότι ο κινητήρας δεν είναι απαραίτητος για την πτήση , του  αεροπλάνου  αντίθετα με τις επιφάνειες που παράγουν άνωση "
Τα αεροπλάνα πετούν επειδή έχουν φτερά και όχι επειδή έχουν κινητήρες .  
Τώρα όσο αφορά , τα εκπαιδευτικά διπλανά , με οδηγίες από τον k. Γιάννη Κωνσταντακάτο , μόλις τελείωσα έναν Τηλέμαχο διπλάνο . Πρώτη πτήση το σαββατοκύριακο και τα ξαναλέμε. ;)


Κάλο είναι να είμαστε περισσότερο λογικοί και λιγότερο ρομαντικοί.

Αν θέλεις βγάλε το κινητήρα από τον καινούργιο σου Τηλέμαχο διπλάνο και πέταξέτον ψηλά-ψηλά στον ουρανό με τα φτερά του.


Τι λες, θα πετάξει;




Και βεβαια θα πεταξει, θα κανει μια ελεγχομενη ολισθηση μεχρι το εδαφος. Τα φτερα ειναι αυτα που παραγουν την ανωση σε οτιδηποτε πεταει (και οχι μονο, ιστιοπλοικα, ιστιοσανιδα, kite με τον ιδιο τροπο κινουνται).
Ο κινητηρας αυτο που κανει ειναι να το τραβαει μπροστα το μοντελο αναγκαζοντας περισσοτερο αερα να περασει απο τα φτερα και να δημιουργηθει μεγαλυτερη ανωση, εαν η ανωση ειναι αρκετα μεγαλη το μοντελο θα κερδισει υψος, εαν οχι θα χασει υψος.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 16:13:54

Αγαπητέ και πολύτιμε φίλε Evan
Σε γενικές γραμμές συμφέρει να πετάει το διπλάνο  με μεγαλύτερη γωνία προσβολής στην κάτω πτέρυγα.
Παλαιότερα στις περσότερες περιπτώσεις ( Ακροβατικής  πτήσης ή πτήσης ταχύτητας) συνήθιζαν να τακτοποιούν την επάνω πτέρυγα με σχεδόν μηδενική άντωση.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 16:53:21

Αγαπητέ και πολύτιμε φίλε Evan
Σε γενικές γραμμές συμφέρει να πετάει το διπλάνο  με μεγαλύτερη γωνία προσβολής στην κάτω πτέρυγα.
Παλαιότερα στις περσότερες περιπτώσεις ( Ακροβατικής  πτήσης ή πτήσης ταχύτητας) συνήθιζαν να τακτοποιούν την επάνω πτέρυγα με σχεδόν μηδενική άντωση.


Δεν λέω το αντίθετο από τα παραπάνω, απλά στο Τηλέμαχο διπλάνο που έφτιαξα, τα έχω τοποθετήσει με αντίθετη έννοια, το επάνω την ίδια γωνία που έχει και το μονοπλάνο, και το κάτω σε μικρότερη γωνία, σίγουρα εντός πεδίου που παράγει και αυτό άντωση.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 17:15:29
Πολυ με ενδιαφερει να δω Τηλεμαχο διπλανο. Για καντε λιγο γρηγορα :angel: :angel: :angel:


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: aerpantelis στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 18:19:25
Kαι βεβαια θα πετάξει αλλα πρέπει να προστεθεί βάρος ιδιο με του κινητηρα στη μουρη για να ζυγίση και όλα ειναι οΚ!Το πας στον ουρανο με ενα μεγαλο να σε τραβα και αφήνοντάς σε απολαμβάνεις μια κοθοδική πτήση που η διάρκειά της εξαρτάται απο το λόγο κατολήσθησης του εκάστοτε τυπου αεροπλάνου,και απο τις ικανότητες του πιλότου στην ανεμοπορία! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 19:39:30
Πολυ με ενδιαφερει να δω Τηλεμαχο διπλανο. Για καντε λιγο γρηγορα :angel: :angel: :angel:

Μία φωτογραφία του πρωτότυπου.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 20:42:51
Θειε παρα πολυ ωραιο.
Δοκιμη πτητικη εγινε;
Πως τα κοψατε τα μερη του μοντελου;


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 22:14:04

Αν θέλεις βγάλε το κινητήρα από τον καινούργιο σου Τηλέμαχο διπλάνο και πέταξέτον ψηλά-ψηλά στον ουρανό με τα φτερά του.


Τι λες, θα πετάξει;

επιφυλάσσομαι  :)

ΥΣ:Δεν ειναι θέμα ρομαντισμού , ειναι θέμα φυσικής . Αλλίως οταν εσβηναν οι μηχανές ,ολα τα ιπτάμενα θα επεφταν σαν πέτρα.


Τα φτερά πρέπει να τα φανταστούμε σαν μετατροπείς κινητικής ενέργειας.

Μετατρέπουν την ταχύτητα του αεροπλάνου σε άντωση.

Η οποία μάλιστα είναι σαφώς μικρότερη από την παραγόμενη ισχύ του κινητήρα γιατί δημιουργούν αντίσταση.( οπισθέλκουσα)

Από μια ταχύτητα και πάνω βοηθούν το αεροπλάνο να ανέβει και από μια ταχύτητα και κάτω το βοηθούν να  κατέβει.

Την ταχύτητα αυτή όμως την δίνει ο κινητήρας!!! Από μόνα τους δεν πετάνε.

Δουλεύουν και σαν τον μοχλό. Αν έχουν αεροτομή για βάρος δίνουν μεγαλύτερη άντωση και μειώνουν πολύ την ταχύτητα.

Αν έχουν λεπτή αεροτομή,  δίνουν μικρή άντωση και μειώνουν  λίγο την ταχύτητα.

Αν όμως ο κινητήρας μπορεί, χωρίς την βοήθεια  μοχλού (φτερά), να σηκώσει μόνος του το βάρος του, τότε πετάει χωρίς την ανάγκη φτερών.

Βλέπε πύραυλο -ελικόπτερο κ.α.

Με εκτίμηση.
MD


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 22:23:34

Τις πρώτες αεροπόρικές περιόδους, τα φτερά είχαν λεπτή αεροτομή, και η δοκός ήταν κατ΄επέκταση και αυτή στενή και ασθενική. Στηρίζοντας όμως δύο φτερά παράλληλα, με αποστάτες και σύρματα, κατάφεραν να αποκτήσουν την αντοχή που ήθελαν. Η ανθεκτική δοκός του μονοπλάνου ήρθε πολύ αργότερα.


Παράλληλα με τα διπλάνα, δεν υπήρχαν και μονοπλάνα (ανεμόπτερα) με μεγάλο εκπέτασμα;


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 23:02:33
Συγνώμη , αλλά  ο πύραυλος δεν πετά. και το ελικόπτερο έχει φτερά . :)



Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 23:12:30
Συγνώμη , αλλά  ο πύραυλος δεν πετά. και το ελικόπτερο έχει φτερά . :)



Μπορείτε να μας πείτε τι κάνει ο πύραυλος;

Πού έχει τα φτερά το ελικόπτερο;

Με εκτίμηση.
MD


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 23:26:53
Αγαπητοί φίλοι πιστέυω οτι το θέμα μας δέν είναι ο αριθμός των πτερύγων αλλά η αεροτομή του αερασκάφους.Η πτέρυγα είναι αεροτομή και μόνο αεροτομή.
Φίλε  mikrosdedalos  η αεροτομή του ελικοπτέρου είναι περίστρεφόμενη!!!
Απλά στην αρχή της αεοπορικής ιστορίας το βάρος του αεροσκάφους το κουβάλαγε περισσότερο η αεροτομή και όσο εξελισόταν  οι κινητήρες παράλληλα εξελίχθηκαν και oi αεροτομές  μέχρι που κάποια στιγμή θα εξαφανισθούν με τις αντιβαρητικές μηχανές! ;D


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: orck στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 23:48:20
Συγνώμη , αλλά  ο πύραυλος δεν πετά. και το ελικόπτερο έχει φτερά . :)



Μπορείτε να μας πείτε τι κάνει ο πύραυλος;

Πού έχει τα φτερά το ελικόπτερο;

Με εκτίμηση.
MD

Ο πυραυλος ειναι το αντιστοιχο του βελους απο το τοξο, δεν πεταει λογω καποια αεροτομης αλλα λογω ισχυς κινητηρα.
Το ελικοπτερο εχει την ελικα πανω, εχει αεροτομη. Ειναι ενα φτερο που περιστρεφεται.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 3 Απρ 2014, 23:49:11
mikrodedalos. καταρχήν να πω οτι δεν εχω καμια διάθεση για αντιπαράθεση , το γράφω για να μη παρεξηγηθώ. , Ανταλλαγή απόψεων κάνουμε . κι εγω μαθαίνω κάτι απο αυτήν.

Ο πύραυλος , όπως και οι σφαίρες , εκτελούν βαλλιστική τροχιά όχι πτήση  και το ελικόπτερο έχει περιστρεφόμενα φτερά και πετά εξαιτίας τους ..(οπως έγραψε και ο orck)
 Γενικά ο κινητήρας χρειάζεται , στο να αναπληρώνει την χαμένη ενεργεία , που προκύπτει κατά τη μετατροπή της δυναμικής ( ύψος )  , σε κινητική .
Ειχα δει ένα video , μ' ένα piper νομίζω, που κερδίζει  μερικές εκατοντάδες μετρά ύψος με σβηστή μηχανή μέσα σε θερμικό βεβαία .
Φυσικά και η μηχανή σε ενα αεροπλάνο είναι απαραίτητη  αλλά όχι αναγκαία για την πτηση .Τη  μηχανή την χρειάζονται για να διανύουν αποστάσεις  , αξιόπιστα και  ανεξάρτητα απο τη ικανότητα του πιλότου στην ανεμοπορία . :)
Το παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης από ανεμόπτερο είναι περισσότερα απο 2500 km , δεν υπάρχει αεροπλάνο σε αυτά τα κιλά που να μπορεί να διανύσει τέτοια απόσταση  με μηχανή .

φιλικά
Γιάννης παξιμαδάκης


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Markhelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 01:50:11
Το ελικοπτερο εχει την ελικα πανω, εχει αεροτομη. Ειναι ενα φτερο που περιστρεφεται.

Και το αεροπλάνο Πάνο έχει τον αντίστοιχο έλικα που αν σταματήσει μπορεί το αεροπλάνο να πλανάρει επειδή έχει
φτερά και να προσγειωθεί, ενώ το ε/π πέφτει σαν πέτρα!!
Αρα λοιπόν δεν μπορεί να παρομοιάζουμε την έλικα του ε/π με φτερό, άλλο το ένα άλλο το άλλο!!!  ;)

Το αναφέρει άλλωστε ο Γιάννης εδώ!!

ΥΣ:Δεν ειναι θέμα ρομαντισμού , ειναι θέμα φυσικής . Αλλίως οταν εσβηναν οι μηχανές ,ολα τα ιπτάμενα θα επεφταν σαν πέτρα.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mbarb στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 01:58:15
Και το ελικοπτερο πλαναρει όμως και μπορεί να προσγειωθεί με σβηστο κινητήρα.

Μανος


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Markhelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 02:13:25
Και το ελικοπτερο πλαναρει όμως και μπορεί να προσγειωθεί με σβηστο κινητήρα.

Μανος

Πλανάρει Μάνο για ελάχιστη απόσταση από μικρό ύψος, αν είσαι σε μεγάλο ύψος μόνο με το aytorotation μπορείς να το
προσγειώσεις!!
 


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: MOGOLOS στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 08:54:26
Μια χαζή ερώτηση...
εάν τα ελικόπτερα όπως λέτε έχουν "φτερά"  που περιστρέφονται, μπορεί να μου πει κάποιος πως παράγει άντωση ένα φτερό, με ίδια αεροτομή σε όλο του το μήκος και ίδια γωνία προσβολής, που στο ένα του άκρο έχει ταχύτητα αέρα 5χλμ και στο άλλο του 50χλμ.???


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 09:02:53
παράγει άνωση ( αν δεν παρήγαγε δεν θα απογειωνόταν ) όπως κάθε αντωτική επιφάνεια , ανάλογα με την ταχύτητα , του αέρα που την ( επιφάνεια ) περιβάλλει.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: evan στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 09:57:57

Αγαπητέ και πολύτιμε φίλε Evan
Σε γενικές γραμμές συμφέρει να πετάει το διπλάνο  με μεγαλύτερη γωνία προσβολής στην κάτω πτέρυγα.
Παλαιότερα στις περσότερες περιπτώσεις ( Ακροβατικής  πτήσης ή πτήσης ταχύτητας) συνήθιζαν να τακτοποιούν την επάνω πτέρυγα με σχεδόν μηδενική άντωση.




Δεν λέω το αντίθετο από τα παραπάνω, απλά στο Τηλέμαχο διπλάνο που έφτιαξα, τα έχω τοποθετήσει με αντίθετη έννοια, το επάνω την ίδια γωνία που έχει και το μονοπλάνο, και το κάτω σε μικρότερη γωνία, σίγουρα εντός πεδίου που παράγει και αυτό άντωση.

Κώστα και Γιάννη, ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Φαίνεται ότι είναι προτιμότερο να stall-άρει το κάτω φτερό πρώτο. (άρα να έχει και τη μεγαλύτερη γωνία)
Έτσι παρουσιάζει τάση να ρίξει τη μύτη γιατί, ενώ το επάνω φτερό πετάει ακόμη, το κάτω παρουσιάζει αυξημένη αντίσταση. Η επαναφορά μετά το stall είναι πιο ομαλή
Σε αντίθετη περίπτωση το stall θα έχει σαν αποτέλεσμα να σηκωθεί η μύτη, άρα να στολάρει και το κάτω φτερό στη συνέχεια.

Μια χαζή ερώτηση...
εάν τα ελικόπτερα όπως λέτε έχουν "φτερά"  που περιστρέφονται, μπορεί να μου πει κάποιος πως παράγει άντωση ένα φτερό, με ίδια αεροτομή σε όλο του το μήκος και ίδια γωνία προσβολής, που στο ένα του άκρο έχει ταχύτητα αέρα 5χλμ και στο άλλο του 50χλμ.???

Καλημέρα Γιάννη

Όπως φαίνεται από το σχήμα που ακολουθεί, οι πτέρυγες του ρότορα δεν έχουν ίδια γωνία προσβολής.
Η γωνία μεταβάλεται και κατά μήκος και κατά τη γωνιακή θέση.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: gkcarbons στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 09:58:24
Πως πετούν τα ελικόπτερα σε γενικές γραμμές    http://ligakaikala.blogspot.gr/2009/02/blog-post_5218.html (http://ligakaikala.blogspot.gr/2009/02/blog-post_5218.html)


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ant1971 στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 10:33:40
Πως πετούν τα ελικόπτερα σε γενικές γραμμές    http://ligakaikala.blogspot.gr/2009/02/blog-post_5218.html (http://ligakaikala.blogspot.gr/2009/02/blog-post_5218.html)
:thumbs up:

δυσκολα να το ξετρυπωσει καποιος στο συγκεκριμενο ιστοχωρο

 :)


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 11:43:22
Κώστα και Γιάννη, ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Φαίνεται ότι είναι προτιμότερο να stall-άρει το κάτω φτερό πρώτο. (άρα να έχει και τη μεγαλύτερη γωνία)
Έτσι παρουσιάζει τάση να ρίξει τη μύτη γιατί, ενώ το επάνω φτερό πετάει ακόμη, το κάτω παρουσιάζει αυξημένη αντίσταση. Η επαναφορά μετά το stall είναι πιο ομαλή
Σε αντίθετη περίπτωση το stall θα έχει σαν αποτέλεσμα να σηκωθεί η μύτη, άρα να στολάρει και το κάτω φτερό στη συνέχεια.


Δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς την επίσημη θεωρητική πλευρά του θέματος, αλλά άμα στολλάρει ένα φτερό, δεν σηκώνεται η μύτη. Αρχίζει να πέφτει, αλλά επειδή το διπλάνο συνεχίζει να πετάει, μπαίνει σε σωστή γωνία αμέσως και το στολλαρισμένο.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: aerpantelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 15:44:35
Είναι αλήθεια ότι η άντωση μεταβάλεται συναρτήση πολλών παραγόντων,μα είναι επίσης αλήθεια οτι η ισότητα άντωση -βάρος είναι μια μαθηματική εξίσωση που έχει ήδη επιλυθεί κατα την διάρκεια της μελέτης του αεροσκάφους και δέν πρέπει να απασχολεί και πολύ τον πιλότο!Το αεροσκάφος ειναι  μια καλά ισορροπιμένη κατασκευή η οποία μπορεί να ανέβει να κατέβει να στρίψει σε δύο κατευθύνσεις,κρατώντας πάντα αμετάβλητη την ισορροπία μεταξύ των αντίθετων δυνάμεων.Στην ουσία το αεροσκάφος πετά πάντα,με μία όμως προυπόθεση,οτι ο πιλότος κρατά πάντα μία ταχύτητα τέτοια ώστε να μπορεί να εκδιλωθεί το φαινόμενο της στήριξης(άντωσης)την οποία παράγουν φυσικά τα φτερά του όσα και αν είναι αυτά.Η άντωση μπορεί να μεταβληθεί συναρτήση πέντε παραγόντων. 1 πυκνότητα αέρα 2 το σχήμα 3 οι διαστάσεις του φτερού 4 γωνία προσβολής που πετά το φτερό 5 η ταχύτητα πτήσεως.
       Αυτό το κήμενο είναι αντιγραφή απο τα βιβλία σχολής πιλότων της πολιτικής αεροπορίας στο κεφάλαιο άντωση και ελπίζω να βοήθησε κάπως στην παραπάνω κουβεντούλα :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 15:58:28
mikrodedalos. καταρχήν να πω οτι δεν εχω καμια διάθεση για αντιπαράθεση , το γράφω για να μη παρεξηγηθώ. , Ανταλλαγή απόψεων κάνουμε . κι εγω μαθαίνω κάτι απο αυτήν.

Ο πύραυλος , όπως και οι σφαίρες , εκτελούν βαλλιστική τροχιά όχι πτήση  και το ελικόπτερο έχει περιστρεφόμενα φτερά και πετά εξαιτίας τους ..(οπως έγραψε και ο orck)
 Γενικά ο κινητήρας χρειάζεται , στο να αναπληρώνει την χαμένη ενεργεία , που προκύπτει κατά τη μετατροπή της δυναμικής ( ύψος )  , σε κινητική .
Ειχα δει ένα video , μ' ένα piper νομίζω, που κερδίζει  μερικές εκατοντάδες μετρά ύψος με σβηστή μηχανή μέσα σε θερμικό βεβαία .
Φυσικά και η μηχανή σε ενα αεροπλάνο είναι απαραίτητη  αλλά όχι αναγκαία για την πτηση .Τη  μηχανή την χρειάζονται για να διανύουν αποστάσεις  , αξιόπιστα και  ανεξάρτητα απο τη ικανότητα του πιλότου στην ανεμοπορία . :)
Το παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης από ανεμόπτερο είναι περισσότερα απο 2500 km , δεν υπάρχει αεροπλάνο σε αυτά τα κιλά που να μπορεί να διανύσει τέτοια απόσταση  με μηχανή .

φιλικά
Γιάννης παξιμαδάκης

Πραγματικά όπως και εσύ, δεν βρίσκω λόγο, ούτε πρόθεση αντιπαράθεσης.

Νομίζω ότι υπάρχει διαφορετική ερμηνεία εννοιών και αυτό δημιουργεί προβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ μας.

Αν λάβεις υπόψιν και την δυσκολία του γραπτού λόγου, τα πράγματα γίνονται χειρότερα.

Και εγώ μαθαίνω νέα πράγματα, συνομιλώντας στο φόρουμ. Δεν μπορώ όμως να είμαι σίγουρος, ποια από αυτά είναι σωστά, και σε ποιόν βαθμό!!!

Για να γυρίσουμε στα διπλάνα:

Παράλληλα με τα διπλάνα υπήρχαν και ανεμόπτερα!!!

Τα οποία είχαν σαφώς πολύ καλύτερη πτητική συμπεριφορά, γιατί ήταν χωρίς κινητήρα και πολύ αλαφρύτερα!!!

Τα μηχανοκίνητα αεροπλάνα είχαν κινητήρες δεινόσαυρους σε βάρος αλλα με ισχύ σπουργιτιού!!!

Κάπου διάβασα ότι οι πρώτοι κινητήρες είχαν βάρος 400-500 κιλά συν τα καύσιμα και ισχύ 5-10 ίππους!!!

Αυτό το τεράστιο βάρος για να σηκωθεί από την γη χρειαζόταν τεράστια φτερά, που για να στηριχθούν στο αεροπλάνο.

Με τα μέσα τις εποχής ,έπρεπε να μπουν το ένα πάνω στο άλλο, σε δύο - τρεις σειρές, για να δεθούν μεταξύ τους και να αντέξουν στην πτήση.

Φυσικά πετούσαν με άπνοια και με πολύ μικρές ταχύτητες.


Εξαιτίας λοιπόν των κινητήρων της εποχής,  χαιρόμαστε τα όμορφα αυτά αεροπλάνα με τις παράξενες  2 ή 3 σειρές φτερών.

Αργότερα που οι κινητήρες έγιναν πανάλαφροι και με τεράστια δύναμη τα διπλάνα δεν είχαν λόγο ύπαρξης.

Αν δείτε τα αεροπλάνα διαχρονικά, θα δείτε να έχουν ολοένα και μικρότερα φτερά!!!

Δείτε σχέδια από τα αεροπλάνα του μέλλοντος. Έχουν απίστευτα μικρά φτερά!!!

Με εκτίμηση
MD


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: orck στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 16:17:44
Μια χαζή ερώτηση...
εάν τα ελικόπτερα όπως λέτε έχουν "φτερά"  που περιστρέφονται, μπορεί να μου πει κάποιος πως παράγει άντωση ένα φτερό, με ίδια αεροτομή σε όλο του το μήκος και ίδια γωνία προσβολής, που στο ένα του άκρο έχει ταχύτητα αέρα 5χλμ και στο άλλο του 50χλμ.???

Καλημέρα Γιάννη

Όπως φαίνεται από το σχήμα που ακολουθεί, οι πτέρυγες του ρότορα δεν έχουν ίδια γωνία προσβολής.
Η γωνία μεταβάλεται και κατά μήκος και κατά τη γωνιακή θέση.

Γιαννη δεν υπαρχει χαζη ερωτηση, εγω αναφερα παραπανω οτι το ελικοπτερο εχει φτερο που περιστρεφεται.
Σε οτιδηποτε γραφω μπορει να κανω λαθος :D, ειμαι δεκτικος σε καθε συζητηση.

Και στα αεροπλανα υπαρχει αυτη η αλλαγη της γωνιας προσβολης στα ακροπτερυγια, παρολο που υπαρχουν διαφορες θεωρειες επ' αυτου πιστευω οτι ειναι ακριβως για αυτον τον λογο, το φτερο εχει μικροτερη ταχυτητα στην ριζα του παρα στα ακροπτερυγια του. Οποτε πρεπει να μειωσουμε την γωνια προσβολης στις ακρες για να μπορει να τρεχει πιο πολυ. Οταν λεμε "μειωσουμε την γωνια προσβολης" σημαινει οτι θα βαλουμε την αεροτομη να δειχνει πιο κατω, το χειλος προσβολης θα ειναι πιο χαμηλα απ΄οτι στην ριζα ή το χειλος εκφυγης θα ειναι πιο ψηλα απ'οτι στην ριζα.
Markhelis το ελικοπτερο πλαναρει για οση ωρα εχει τις απαραιτητες στοφες για να παραχθει αρκετη ανωση, το autorotation ουσιαστικα αυτο ειναι, κατα την καθοδο "κουρδιζεις" την ελικα να γυρισει γρηγορα, τις δινεις ενεργεια την οποια την καταλληλη στιγμη την ανταλλασεις με ανωση, χανεις ομως την περιστροφη.
Ενα κανονικο φτερο.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: flaperon35 στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 16:18:09
Κατι που δεν υπαμε ειναι πως ολλα τα φτερα εχουν ενα οριο ταχιτητας που προσφερουν ανοση, αλλα οχι μονο στης μικρες ταχιτητες αλλα και στης μεγαλες! Για αυτο τα φτερα στα γριγορα αεροπλανα ειναι αρκετα λεπτα και μικροτερα σε σχεση με τα πιο παλια.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: aerpantelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 16:25:45
Πολύ σωστα σίγουρα δεν υπάρχει θέμα αντιπαράθεσης αλλα καλο θα ήταν να μην λέμε την άποψή μας χωρίς να έχουμε μελετήσει ένα θέμα για το οποίο υπάρχουν τόσα μα τόσα για να μελετήσει κάποιος που έχουν γραφτεί απο ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους σε αυτά!Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας οπότε επειδή δεν πρόκειται ποτέ να τα μάθουμε όλα για όλα ας αφιερώσουμε κάποιες ώρες στην έρευνα απο πηγές που είναι σωστές και δεν υπάρχει ενδεχόμενο λάθους για αυτά που αγαπάμε μήπως και καταφέρουμε κάποια στιγμή να έχουμε μία σωστή άποψη.Παντα φιλικά


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: aerpantelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 16:35:09
  Ημέγιστη ταχύτητα ενός αεροσκάφους ονομάζεται vne και επιτυνχάνεται μόνο μια φορά στο πρωτότυπο αεροσκάφος στα στάδια αξέλιξης και απο εκεί και πέρα αναγράφεται ως η μέγιστη ένδειξη στο ταχύμετρο του αεροπλάνου με μία ανοχή προς τα κάτω βέβαια για λόγους ασφαλείας.Οπότε ειναι κάτι που έχει λυθεί στα στάδια κατασκευης και δέν μας ενδιαφλερει και πολυ.Τώρα για τα μοντέλα που δέν ξέρουμε πόσο ακριβώς τρέχουν τι να πώ!σκήστε τα και όσο ατνέξουν!!χαχα


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 17:27:54
  Ημέγιστη ταχύτητα ενός αεροσκάφους ονομάζεται vne και επιτυνχάνεται μόνο μια φορά στο πρωτότυπο αεροσκάφος στα στάδια αξέλιξης και απο εκεί και πέρα αναγράφεται ως η μέγιστη ένδειξη στο ταχύμετρο του αεροπλάνου με μία ανοχή προς τα κάτω βέβαια για λόγους ασφαλείας.Οπότε ειναι κάτι που έχει λυθεί στα στάδια κατασκευης και δέν μας ενδιαφλερει και πολυ.Τώρα για τα μοντέλα που δέν ξέρουμε πόσο ακριβώς τρέχουν τι να πώ!σκήστε τα και όσο ατνέξουν!!χαχα


ταχύτητα vne σημαίνει : V never exceed, η ταχύτητα που δεν πρέπει ποτέ να ξεπεράσεις. Αυτό είναι το όριο που θεσπίζει ο κατασκευαστής, με βάση την αντοχή, και σ' αυτή περιλαμβάνται και μικρό περιθώριο ασφάλειας. Η μέγιστη τελική ταχύτητα του αεροπλάνου είναι αυτή που μπορεί να πετύχει θεωρητικά με ένα από τους δύο ή και τους δύο τρόπους: με φουλ κινητήρα ή με κατακόρυφη βύθιση, και με φουλ κινητήρα και κατακόρυφη βύθιση.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: aerpantelis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 17:54:04
Πολύ σωστα!Σας ευχαριστω για την ολοκλήρωση της επεξήγησης!Ειναι πολυ σπουδαίο να μαθαίνουμε κάτι σωστα και όπως είναι.Η vne δεν πρέπει ποτέ να ξεπεραστεί γιατι η κατασκευη αν αυτη ξεπεραστει  χάνει την ικανότητα να αντισταθεί στα αεροελαστικά φαινόμενα(flutter,αναστροφή των πηδαλίων κλήσεως και το φαινόμενο απόκλισης του φτερού)χωρίς να υποστεί μόνιμες παραμορφώσεις.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 18:41:02
Η vne δεν πρέπει ποτέ να ξεπεραστεί γιατι η κατασκευη αν αυτη ξεπεραστει  χάνει την ικανότητα να αντισταθεί στα αεροελαστικά φαινόμενα(flutter,αναστροφή των πηδαλίων κλήσεως και το φαινόμενο απόκλισης του φτερού)χωρίς να υποστεί μόνιμες παραμορφώσεις.

Εγώ θα έλεγα χωρίς να σπάσει.


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 19:26:29
Μια χαζή ερώτηση...
εάν τα ελικόπτερα όπως λέτε έχουν "φτερά"  που περιστρέφονται, μπορεί να μου πει κάποιος πως παράγει άντωση ένα φτερό, με ίδια αεροτομή σε όλο του το μήκος και ίδια γωνία προσβολής, που στο ένα του άκρο έχει ταχύτητα αέρα 5χλμ και στο άλλο του 50χλμ.???

Δύο βιντεάκια για τον Φίλο Γίαννη!
Παράγει σε κάθε ακρο αναλογικά τόση αντωση όσο η ταχήτητα του.

Στο πρώτο βλέπουμε πώς στολάρει ένα ακροπτερύγιο ελικοπτέρου όταν φέυγει απο τον κόντρα αέρα σε πτήση!
Και ένα γενικό!
ykhbTfa449I
zWMdIX0GfKU


Τίτλος: Απ: Διαφορές διπλάνου με μονοπλάνο?
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 4 Απρ 2014, 19:31:40
nSwk9fY4oQU
jnaJnj9v1N8
P_0R0eWOKns
jDiWcV1HOhg