Aeromodelling GR

Το αερομοντελιστικό εργαστήρι => Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ => Μήνυμα ξεκίνησε από: 3DJunk στις Πέμπτη, 28 Ιούλ 2005, 16:10:27



Τίτλος: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: 3DJunk στις Πέμπτη, 28 Ιούλ 2005, 16:10:27
Γεια σας,

Μια ερωτηση σ'αυτους που χρησιμοποιουν ψηφιακα servo σε ολα τα πηδαλια του μοντελου. Αν υποθεσουμε οτι εχω 5 ψηφιακα servo μεγαλης ροπης στο μοντελο και οτι τα πηδαλια ειναι μεγαλα αρα δεχονται μεγαλο φορτο, τι ειδους μπαταρια να χρησιμοποιησω 4.8 η 6V και τι χωρητικοτητα? Η μπαταρια τι ειδους να ειναι NiCd NiMh η LiPo?

Δεν εχω ιδιαιτερη πειρα με ψηφιακα servo γι'αυτο ρωταω, εχω ακουσει παντως οτι τα ψηφιακα τραβανε πολλα Αμπερ. εχω καποια NiCd pack της JR στα 4.8V  1300 και 1400 mAh ειναι αρκετα λετε?

Περιμενω απαντηση,

Νικος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Uncle's Dad στις Παρασκευή, 29 Ιούλ 2005, 16:43:22
Όταν είχα τις Ni-cad 2400 στο ελικόπτερο, μου είχα περιστασιακά Battery fail Safe λόγο της στιγμιαίας μεγάλης κατανάλωσης των σέρβο (κάτι που μπορεί να γίνει σε ένα σναπ στο αεροπλάνο) που μου έριχνε τα βολτ κάτω από 3.8.  Δεν ήταν πρόβλημα μπαταρίας αφού συνέβαινε και στα δυο μοντέλα μου.
Το πρόβλημα έφυγε οταν πήγα σε δυο στοιχεία Ιόντων λιθου με Regulator στα 5.1V
θα σου συνιστούσα 4 στοιχεία Ni-cad 2400 (για διάρκεια) και εάν δεις πρόβλημα με πτώση τάσης σε καταστάσεις υψηλού φορτίου πας στα 5 στοιχεία Ni-cad 2400 με Regulator

Ευάγγελος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 09:58:53
Ευχαριστω για την απαντηση.

Σχετικα με τα 2400 mhA και 5 στοιχεια, προτεινεις να χρησιμποιησω regulator για να δινει η μπαταρια μεγαλυτερο στιγμιαιο ρευμα χωρις σημαντικη πτωση τασης? Γιατι αληθεια να μην χρησιμοποιησω τα 5 στοιχεια χωρις regulator και να παιζω στα 6V?

Χαιρετισμους,

Νικος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Serafim στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 15:12:58
Καλησπέρα Νικόλα,

Εγώ δεν έχω προσωπική εμπειρία από digital, αλλά αν θες ρίξε μια ματιά εδώ:

http://www.rcmodelling.gr/forum/topic.asp?TOPIC_ID=252&whichpage=1

Έχει τις απόψεις κάποιων παιδιών από την Κρήτη για τα digital, που, όπως σε όλα σχεδόν τα θέματα σχετικά με τον αερομοντελισμό, είναι τελείως διαφορετικές.  Τα συμπεράσματα δικά σου.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Uncle's Dad στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 17:42:25
Τα πεντε στοιχεια θα σου δωσουν γυρω στα 6.6 βολτ (φορτισμενα) που ειναι παρα πολυ και θα μειωσει τη ζωη του σερβο δραματικα (εαν δεν το καψει).
Αν δεν χρειαζεσαι απο το σερβο επιδοσεις για να χτυπησεις πρωτια σε παγκοσμιο μην το κανεις.

Ο regulator θα σου κραταει σταθερη ταση (=σταθερη αποδοση σερβο)  απο την αρχη μεχρι το τελος της πτησης.

Ευαγγελος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 18:49:54
Ευχαριστω για τις απαντησεις. Μπηκα και στο αλλο forum καθως και σε ενα Αμερικανικο που ειμαι μελος και μπερδευτικα λιγο, τελικα οσο το ψαχνεις τοσο πιο δυσκολη κανεις τη ζωη σου. :) Επειδη λοιπον ουτε προκειται να χτυπησω παγκοσμιο οπως εγραψε ο Ευαγγελος αλλα ουτε θελω να κανω τη ζωη μου δυσκολη με μπαταριες LiPos, voltage regulators κτλ., θα αρκεστω μαλλον με αναλογικα σερβο υψηλης ροπης, με μεταλικο γραναζι  σιγουρα και coreless προκειμενου να μην υπαρχουν ασαφειες στο κεντραρισμα. Δηλαδη κατι που εχω κανει σε καποια απο τα μοντελα μου και ειναι δοκιμασμενο.

Καποιος μου εγραψε οτι με ψηφιακα και την πτηση που θελω να κανω, καθε 3-4 πτησεις πρεπει να τις φορτιζω αν αναλογισtουμε οτι θα χρησιμοποιησω μπαταρια ανω των 2000 mAh. Καλα ειναι δυνατον? Στο μοντελοδρομιο παμε για να πεταξουμε και οχι να φορτιζουμε μπαταριες εκτος αν εχουμε ηλεκτρικο μοντελο... 8)

Σεραφιμ εισαι ο moderator του αλλου forum-rc-modelling.gr? Μπαινω κι εγω εκει μεσα που και που.

Χαιρετισμους,

Νικος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 21:19:18
Αν και φεύγουμε λίγο από το θέμα θα απαντήσω πρώτα εγώ. Ο Serafim είναι administrator (έχει πάρει προαγωγή  ;)) του φόρουμ του RCModelling.GR (http://www.rcmodelling.gr/forum/). Επίσης σχεδόν όλα τα παιδιά του RCModelling.GR είναι γραμμένα στο Aeromodelling GR,  από το Yahoo! ακόμα, όπως και το αντίστροφο. Προσωπικά βλέπω ότι έχω γράψει 71 μηνύματα στο RCModelling.GR.

Νομίζω ότι έχουμε δείξει έμπρακτα και όχι μόνο με λόγια το πως μπορούνε να συνεργάζονται δημιουργικά τα sites, δουλεύοντας ο καθένας με τον τρόπο του. Ε, πειραζόμαστε και καμμιά φορά  :laugh: με καλή διάθεση και τρόπο.

Με την ευκαιρία το RCModelling.GR (http://www.rcmodelling.gr/) έχει μπει στο χώρο του e-shop ειδών αερομοντελλισμού. Τους εύχομαι καλή επιτυχία και περιμένω να το ανακοινώσουν και εδώ στους αντίστοιχους πίνακες.


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Serafim στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 22:03:01
Καλησπέρα κι από μένα,

Νικόλα, ναι είμαι 'administrator υπηρεσίας'  ;D στο rcmodelling.  Κι αυτό το λέω γιατί τα παιδιά που το έχουν φτιάξει και το διαχειρίζονται  προγραμματιστικά είναι ο Βασίλης και ο Άγγελος (admin και akat).  Δόξα το Θεώ υπάρχει συνεργασία και ομόνοια ανάμεσα στα δύο forum και οι περισσότεροι είναι γραμμένοι και στα δύο.  Και με τον Κώστα τα έχουμε πει αρκετές φορές.  Άλλωστε δεν έχουμε και τίποτα να μοιράζουμε.

Το eshop δεν είναι ακόμα σε πλήρη λειτουργία (έχουν να περάσουν ακόμα αρκετά είδη).  Όταν θα γίνει αυτό φαντάζομαι ότι τα παιδιά θα κάνουν την επίσημη ανακοίνωση.

Έτσι για την ιστορία, μιας και διάβασες και το topic στο rcmodelling, και γω τελικά επέλεξα αναλογικά servo για το ucd.  Συγκεκριμένα ένα Hitec 425 για το γκάζι, ένα Hitec 945MG για το rudder και στα ailerons-elevator 4 Hitec 625MG.  Τουλάχιστον για το δικό μου επίπεδο τα digital δεν θα έκαναν διαφορά και προσπάθησα να βρω την χρυσή τομή ροπής-ταχύτητας χωρίς να ξοδέψω μια περιουσία.  Αυτά τα χρησιμοποιώ με μια 6βολτη μπαταρία NiMH 2000 mA, η οποία με 4 10λεπτες πτήσεις (ήρεμες, όχι 3D) δεν έπεσε ούτε ένα λαμπάκι στο volt checker.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 22:57:22
Χαιρομαι που υπαρχει ευγενης αντμετωπιση  και συνεργασια αναμεσα στους δημιουργους και administrators των μοντελιστικων site, καλη συνεχεια;).

Σεραφιμ εκανες καλες επιλογες στα σερβο. Εβαλες ενα high torque στο rudder 4 high speed στα υπολοιπα. Εγω σκεφτομαι τα ψηφιακα coreless 5945MG και 5925ΜG αλλα με αυτα που διαβασα για τις μπαταριες μαλλον παω για 945MG και 925MG αναλογικα  coreless. Μια ερωτηση για τη σειρα 9 με την ευκαιρια, επειδη η Hi-Tec τα προοριζει για αυτοκινητακια αυτα τα σερβο (945 και 925), ηθελα να ρωτησω αν μεσα στο κουτακι υπαρχουν χορνακια heavy duty μεγαλου μηκους.

Σχετικα με το λαμπακι του checker και γενικα την ενδειξη βολτομετρου, η ενδειξη ειναι εγκυρη υπο φορτιο. Αν εχεις κλεισει τον διακοπτη αρκετη ωρα πριν μπορει να σου δειχνει full charged αλλα αυτο ειναι πλασματικο. Αν δουλεψεις λιγο τα σερβο η ταση της μπαταριας θα πεσει και μαλλον θα πεσουν και τα λαμπακια του checker.

Κατι αλλο σχετικα με τις ΝiMh, κατα το Γ.Κωνσταντακατο, οι μπαταριες ΝiMh θα ηταν καλο να αποφευγονται σε καταστασεις μεγαλων σχετικα ρευματων εκφορτισης και πολλων σερβο γιατι παρουσιαζουν μεγαλη εσωτερικη αντισταση αρα το ρευμα εκφορτισης ειναι μικροτερο απο αντιστοιχες ΝιCd. Συνεπως καποιος πρεπει να χρησιμοποιησει πιο πολλα στοιχεια  που σημαινει επιπλεον βαρος. Αν δηλαδη χρησιμοποιουσες NiCd στα 2000mAh στα 6V τα σερβο σου ισως απεδιδαν καλυτερα. Αυτο εντελως πληροφοριακα... 8)

Τα λεμε,

Νικος



Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Uncle's Dad στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 23:08:41
Νομιζω οτι θα μπορεσεις να δεις διαφορα στα ψηφιακα σερβο. Μην σε απασχολει το θεμα της μπαταριας. Παρε τα 4 στοιχεία Ni-cad 2400 και κατα 99% δεν θα υπαρξει προβλημα. Χρησιμοποιησα τα ψηφιακα σερβο απο τη στιγμη που παρουσιασθηκαν και δεν εχω αγορασει τιποτε αλλο απο τοτε. Απλα ελεγχε την μπαταρια σου τον πρωτο καιρο μεχρι να μαθεις την συμπεριφορα τους.

Ευαγγελος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Serafim στις Δευτέρα, 1 Αύγ 2005, 23:43:02
Νικόλα, το 945MG τουλάχιστον έχει μέσα horns που δίνουν αρκετά μεγάλη κίνηση για όλα εκτός από το rudder, τουλάχιστον στο ucd.  Έχει τα ίδια που έχουν και τα 625MG.  Θα προσπαθήσω να σου βάλω μια φώτο να το δεις

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: 3DJunk στις Τρίτη, 2 Αύγ 2005, 08:32:32
Ευαγγελε δεκτη η αποψη σου, σιγουρα ξερεις για να το λες αφου χρησιμοποιεις αρκετα χρονια ψηφιακα σερβο. Ελπιζω αν τα αγορασω τελικα να μπορεσω να δω διαφορα.

Τελικα εχω καταληξει οτι η καταναλωση ρευματος ειναι συναρτηση πολλων παραγοντων που πρεπει να ληφθουν υποψιν οπως το αεροπλανο που προοριζονται τα ψηφιακα σερβο (διαφορετικη καταναλωση θα εχουν τα ιδια σερβο σε ενα μοντελο 1/3 μοντελο απο ενα μεγεθους 120), τι μηκους προεκτασεις θα χρησιμοποιηθουν καθως και το ειδος μπαταριας. Στα ελικοπτερα για παραδειγμα δεν χρησιμοποιειτε μεγαλες προετασεις αρα δεν εχετε πτωση τασης λογω αντιστασης στα καλωδια. Σε ενα αεροπλανο μεγεθους 120 ομως αν βαλεις 2 σερβο στα elevator και 2 στα aileron τα πραγματα ειναι λιγο διαφορετικα νομιζω αν χρησιμοποιηθουν προεκτασεις.

Σεραφειμ ευχαριστω για την φωτογραφια, αυτα τα χορνακια ειναι μικρα σε σχεχη με αυτα που δινει η Hi-tec στα ψηφιακα. Δε ξερω αν μπορει καποιος να αγορασει ξεχωριστα χορνακια της Ηi-tec.

Νικος


Τίτλος: Απ: Ψηφιακα servo και μπαταρια δεκτη.
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Τρίτη, 2 Αύγ 2005, 09:26:29
Υπάρχουν σετ με σέρβο horns Futaba, Hitec, JR κ.τ.λ. στα καταστήματα, συνήθως κάνουν για όλα τα σέρβο αντιστοίχου μεγέθους. Σε όλες τις εταιρείες έχουν διαφορετικά μεγέθη και σχήματα στο σετ, δεν είναι όμως πάντα τα ίδια.

Συνήθως μαζί με το σέρβο έρχεται και ένα σετ horns με τα βιδάκια και τα λαστιχάκια στήριξης. Για μικρότερο χρησιμοποιείς πιό μέσα τρύπα ή και το κόβεις, το μεγαλύτερο καμμιά φορά είναι πρόβλημα και απαιτεί κατασκευή servo arm.