Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR => Μήνυμα ξεκίνησε από: Yankos στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 09:09:17



Τίτλος: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: Yankos στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 09:09:17
Υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση gas κινητήρων σε αγώνες f3a;
Σκέφτομαι το συνδυασμό ενός 2Χ2 μοντέλου με 30cc gas κυρίως για οικονομία στα καύσιμα,
αλλά και επειδή τα καινούρια μοτέρ έχουν πολύ καλή σχέση βάρους-δύναμης.

Ποια είναι η άποψή σας; Ποια τα υπέρ και τα κατά;



Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: ilias στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 09:42:34
τι εννοεις  μοντέλο 2Χ2??


Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: Serafim στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 10:39:41
Καλημέρα

Το βασικό πρόβλημα για την χρήση gas κινητήρα σε δίμετρο pattern μοντέλο είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να βγεις κάτω από το όριο των 5 κιλών στο βάρος που υπάρχει στους αγώνες και να έχεις και αρκετή δύναμη για να πετάς όπως πρέπει.

Από κει και πέρα υπάρχει και το όριο θορύβου που είναι δύσκολο να πιαστεί με τον gas, οι κραδασμοί που είναι πολύ κακοί για την ακρίβεια που θες στα πηδάλια, όπως επίσης και το ότι σχεδόν όλοι οι gas έχουν την έξοδο της εξάτμισης στο πλάι, ενώ για ένα καλό pattern η έξοδος πρέπει να είναι πίσω.

Υπάρχει μια μηχανή (τουλάχιστον αυτή μόνο ξέρω εγώ) που είναι ειδικά για δίμετρο pattern, και είναι 40cc.  Η 30cc δεν θα είναι αρκετή, αν και είμαι λίγο ανενημέρωτος για το τι μπορεί να έχει βγει τον τελευταίο χρόνο:

http://www.troybuiltmodels.com/items/ZDZ40F3A.html

Σεραφείμ

(2Χ2 εννοεί 2 μέτρα άνοιγμα φτερού και 2 μέτρα άτρακτος, μια και τα pattern είναι περίπου 'τετράγωνα')


Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: Γαβανάς Χάρης στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 10:59:30
Η μόνη δέσμευση που υπάρχει στα PATTERN μοντέλα είναι να μην υπερβαίνουν τα δυο μέτρα μήκος και τα δυο μετρα ανοιγμα φτερών και να ζυγίζουν κάτω από πέντε κιλά (χωρίς καύσιμο τα glow,gas) (με μπαταρίες τα electric) απο εκέι και πέρα υπάρχει και το όριο του θορύβου όπως σωστά έγραψε ο Σεραφείμ. Εγώ θα έλεγα ότι το μεγαλυτερο μειονέκτημα έιναι η έλειψη απόκρισης των gas κινητήρων στις μεσαίες στροφές όπου γίνεται και όλο το παιχνίδι στο pattern.

 Φιλικά Χάρης     


Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: Yankos στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 16:55:48
Δλδ το όριο του θορύβου μετριέται από τους κριτές πριν τον αγώνα;
(συγγνώμη αλλά δεν έχω πάει καν σε αγώνα ως τώρα, λέω να έρθω στα Μουδανιά αν τα καταφέρω)
Η μέτρηση γίνεται με ντεσιμπελόμετρο φαντάζομαι. Σε ποια απόσταση όμως από τον κινητήρα;
Γιατί όσο πιο μακρυά τόσο πιο χαμηλή θα είναι η στάθμη θορύβου.
Επίσης, μετριέται η στάθμη θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα ή μόνο με τέρμα γκάζι;
Ο αθλητής λογικά πρέπει να έχει ήδη μετρήσει τη στάθμη θορύβου πριν πάει στον αγώνα έτσι δεν είναι;

Πάντως αν κατάλαβα καλά, ο ZDZ40 F3A πρέπει να ζυγίζει 1200γρ χωρίς εξάτμιση, δεν είναι και λίγα.


Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: evan στις Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, 17:13:48
...
Η μέτρηση γίνεται με ντεσιμπελόμετρο φαντάζομαι. Σε ποια απόσταση όμως από τον κινητήρα;
Γιατί όσο πιο μακρυά τόσο πιο χαμηλή θα είναι η στάθμη θορύβου.
Επίσης, μετριέται η στάθμη θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα ή μόνο με τέρμα γκάζι;
...

Από τον  αγωνιστικό κανονισμό F3A (http://epae.elao.gr/images/stories/documents/F3A_11.pdf) της FAI:


Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: kostas M. στις Σάββατο, 1 Οκτ 2011, 12:54:10
Δλδ το όριο του θορύβου μετριέται από τους κριτές πριν τον αγώνα;
(συγγνώμη αλλά δεν έχω πάει καν σε αγώνα ως τώρα, λέω να έρθω στα Μουδανιά αν τα καταφέρω)
Η μέτρηση γίνεται με ντεσιμπελόμετρο φαντάζομαι. Σε ποια απόσταση όμως από τον κινητήρα;
Γιατί όσο πιο μακρυά τόσο πιο χαμηλή θα είναι η στάθμη θορύβου.
Επίσης, μετριέται η στάθμη θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα ή μόνο με τέρμα γκάζι;
Ο αθλητής λογικά πρέπει να έχει ήδη μετρήσει τη στάθμη θορύβου πριν πάει στον αγώνα έτσι δεν είναι;

Πάντως αν κατάλαβα καλά, ο ZDZ40 F3A πρέπει να ζυγίζει 1200γρ χωρίς εξάτμιση, δεν είναι και λίγα.

Ο κατασκευαστής ZDZ αναφέρει βάρος 1100γρ μαζί με την ηλεκτρονική ανάφλεξη. Έχω το ZDZ-40RE που είναι κατά 250γρ βαρύτερο από τον F3A. Επίσης η έκδοση F3A έχει μειωμένους κραδασμούς. Δεν ξέρω τι παίζει με τις επιδόσεις στις μεσαίες στροφές, πάντως υπάρχει η δυνατότητα χρήσης πίπας, που από τη άλλη αυξάνει το βάρος.

P.S. Όσον αφορά τους κανονισμούς, προσωπικά πετάω pattern με αεροπλάνο που δεν πληρεί όλους τους κανονισμούς ... παρόλα αυτά το απολαμβάνω!  :thumbs up:



Τίτλος: Απ: F3A και Gas κινητήρες
Αποστολή από: Yankos στις Σάββατο, 1 Οκτ 2011, 13:44:39
Σωστός, αυτή είναι η ουσία, πρώτα απ' όλα να χαίρεσαι αυτό που κάνεις  :thumbs up: