Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Sport - fun και γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: hellitop στις Κυριακή, 17 Ιαν 2010, 12:27:08



Τίτλος: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: hellitop στις Κυριακή, 17 Ιαν 2010, 12:27:08
παιδιά θα μπορούσε να μου πει κάποιος τι χρησιμεύουν 2 ELEVATOR στην ουρα σε ακροβατικό αεροπλάνο ευχαριστώ


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Yankos στις Κυριακή, 17 Ιαν 2010, 12:32:15
Καλημέρα και καλωσόρισες

Καταρχήν προσπάθησε να γράφεις ελληνικά, όταν γράφεις το μήνυμα υπάρχει επιλογή για μετάφραση
των greeklish.
Το elevator με δύο ξεχωριστά πηδάλια δουλεύει με δύο σέρβο, ένα σε κάθε μεριά.
Μπορώ το κάθε σέρβο να το ρυθμίσω διαφορετικά.
Επίσης για extreme ακροβατικά (που δεν έχω κάνει) μπορούν τα δύο πηδάλια να
δουλεύουν ανάποδα και να γίνουν ailevon (αν θυμάμαι καλά).
Δηλαδή κάτι μεταξύ aileron και elevator.


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: hellitop στις Κυριακή, 17 Ιαν 2010, 13:31:10
Α ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ YANKO


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Κυριακή, 17 Ιαν 2010, 13:48:57
Hellitop καλώς ήρθες.

" ξεκοκάλισε " το βιβλίο του jkon  (http://jkon.aeromodelling.gr/)
Θα σου λύσει σχεδόν ολες τις απορίες


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Themis96 στις Δευτέρα, 23 Ιούλ 2012, 10:23:34
Επίσης πολλά δελταπτέρυγα αεροπλάνα και τύπου μαχητικών έχουν αυτό το σύστημα στην ουρά με 2 σέρβο και λειτουργει όπως ανέφεραν τα παιδιά από πάνω και για elevator και για ailron. Χρειάζεται να κάνεςι μίξη από την τηλεκατεύθυνση αλλά άμα δεν διαθέτει η τηλεκατεύθυνση σου τέτοια λειτουργία υπάρχει ένα μικρό ηλεκτρονικό εξάρτημα που τοποθετείς μεταξύ των 2 σέρβο και του δέκτη που κάνει την ίδια δουλειά.   


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: orck στις Δευτέρα, 23 Ιούλ 2012, 20:24:40
Επίσης πολλά δελταπτέρυγα αεροπλάνα και τύπου μαχητικών έχουν αυτό το σύστημα στην ουρά με 2 σέρβο και λειτουργει όπως ανέφεραν τα παιδιά από πάνω και για elevator και για ailron. Χρειάζεται να κάνεςι μίξη από την τηλεκατεύθυνση αλλά άμα δεν διαθέτει η τηλεκατεύθυνση σου τέτοια λειτουργία υπάρχει ένα μικρό ηλεκτρονικό εξάρτημα που τοποθετείς μεταξύ των 2 σέρβο και του δέκτη που κάνει την ίδια δουλειά.   

Το U Can Do ειναι ακροβατικο/pattern. Σιγουρα δεν ειναι δελτα ουτε τζετ.  Η ερωτηση δεν αφορα την μιξη πηδαλιων κλισης (aileron) με πηδαλια υψους (elevator).


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Χρήστος Καΐτσας στις Δευτέρα, 23 Ιούλ 2012, 21:03:54
Δεν ξερω το σκεπτικο του κατασκευαστη ωστε σε μερικα μοντελα οπως το u-can-do να υπαρχουν 2 servo στο elevator .... Το μεγεθος του μοντελου δεν ειναι τοσο μεγαλο ωστε να χρειαζονται 2 servo... Εγω το θεωρω καθαρα περιττο βαρος.... Τωρα το να κανεις το elevator να δουλευει  και σαν aileron .. Δηλαδη elevon ... Το θεωρω οτι δεν χρειαζεται.... Δεν ξερω καμια 3D φιγουρα οπου να χρειαζεται κατι τετοιο....  Μου φαινεται παραλογο ....   Οποτε το δουλευεις με μιξη τα 2 servo κανονικα elevator... Κι αν εισαι πισωβαρος βγαζεις το ενα Και ενωνεις τα 2 πηδαλια.. Θα γλιτωσεις καθαρα 60 γρ... Αρκετα σημαντικο βαρος !!  :) Φιλικα, Χρηστος! :)


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: v_tolias στις Τρίτη, 24 Ιούλ 2012, 09:20:58
Νομίζω πως ο λόγος είναι απλός.. Αν ενώσεις τα δύο elevators με μεταλλικό Π, τότε σε περίπτωση extreme ακροβατικών(π.χ. wall) το μέταλλο θα παραμορφώνεται(έστω και λίγο), και θα έχεις μια διαφορά στην κλίση των πηδαλίων.. Αυτό δεν το θέλουμε σε καμία περίπτωση σε ακροβατικά με πολλά g..
Αν κάποιον δεν τον ενδιαφέρει(δεν κάνει ακροβατικά με πολλά g), τότε μπορεί να τα ενώσει :thumbs up:

ΥΓ.. εμένα μου άρεσαν πάντα τα 2 servo στα elevators.. Αν το 1 servo χαλάσει, προσγειώνεσαι και με το άλλο ;)


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Χρήστος Καΐτσας στις Τρίτη, 24 Ιούλ 2012, 09:32:17
Βασιλακη ...Οντως σε θεμα ασφαλειας ειναι the best ....Δεν προκειται να μεινεις απο elevator ποτε ... :thumbs up: ;)


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: spokeman στις Σάββατο, 8 Σεπ 2012, 11:30:53
υπαρχει περιπτωση να μην μπορουμε ομως να τα ευθυγραμισσουμε απολυτα τα δυο πηδαλια?''Η να δυσκολευτουμε π.χ να χανει το ενα σερβο λιγο..να το τριμαρουμε ξεχωριστα μετα λιγο το αλλο.κ.τ.λ...?


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Yankos στις Σάββατο, 8 Σεπ 2012, 11:43:18
Όταν έχουμε το elevator σε 2 κανάλια, στον αέρα τριμάρονται μαζί τα σέρβο.
Αν μπεις στο μενού όμως, μπορείς να τα τριμάρεις χώρια και να κάνεις για το καθένα ξεχωριστά ότι ρύθμιση θες.

Αν έχεις ένα κανάλι στο elevator με 2 σέρβο και καλώδιο Υ, τότε μπορείς να τα κάνεις να δουλεύουν μαζί ή μηχανικά ή βάζοντας μια
συσκευούλα που λέγεται synchronizer.


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: gerolikos στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2014, 17:46:42
Μην το σκεφτεσαι τοσο πολυ για το τριμαρισμα στο συγκεκριμενο μοντελο δεν μετρανε αυτα και πολυ 1 πανω 1 κατω δεν χαθηκε και ο κοσμος ασε που τα κινουμενα μερη στα φτερα σου μετα απο καιρο θα κανουν καμπυλη και ομως αυτο θα πεταει μια χαρα.

οσο για τα 2 Σερβο απλα ετσι τους εκατσε θα μπορουσε να εχει ενα με πιο πολλα κιλα σερβο


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2014, 07:47:16
Ο πρώτος λόγος για δύο σέρβο, είναι η αποφυγή στρεύλωσης του elevator, που πιθανόν να συνέβαινε με το ένα σέρβο , μία ντίζα μονόπλευρα.
Ο δεύτερος είναι η δυνατότητα μίξης των δύο elevator να κινούνται σαν ailerons, για rotation στο hover.
Φυσικά απαιτούνται δύο κανάλια.


Τίτλος: Απ: U KAN DO 60 - Γιατί 2 σέρβο στο elevator;
Αποστολή από: Nikolas K στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2014, 08:48:01

Ο δεύτερος είναι η δυνατότητα μίξης των δύο elevator να κινούνται σαν ailerons, για rotation στο hover.
Φυσικά απαιτούνται δύο κανάλια.

Να το κάνεις δηλαδή ailevator, σαν του F-16!
Θα έχει μεγαλύτερη επίδραση αυτό στην περιστροφή, από ότι τα ailerons στα φτερά;