Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.199 μηνύματα σε 11.305 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 02:17:23

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 02:17:23

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από dominicm
[Χθες στις 21:13]

από orck
[Χθες στις 21:10]

από orck
[Χθες στις 20:58]

[Χθες στις 20:57]

από dominicm
[Χθες στις 19:52]

από sliver
[Χθες στις 18:17]

από 3DJunk
[Χθες στις 17:21]

από Takis42
[Χθες στις 11:04]

από JPS
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 23:56:26]

[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 22:11:25]

από MKS
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 17:14:32]

από eolos30
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 12:50:57]

από snoopy
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 11:32:55]

[Τετάρτη, 18 Οκτ 2017, 18:31:19]

από dominicm
[Τετάρτη, 18 Οκτ 2017, 16:03:35]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5929
Τελευταίο: ΠαύλοςΣαλόνικα
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284199
Σύνολο θεμάτων: 11305
Online σήμερα: 31
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 26
Συνολικά: 27
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα  (Αναγνώστηκε 40642 φορές)
   
Markhelis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.737


Προσέχουμε για να έχουμε!!!


Προφίλ
« Απάντηση #75 στις: Σάββατο, 26 Δεκ 2015, 19:24:54 »

Και αυτό που επιτύχατε είναι μεγάλο κατόρθωμα και μπράβο σας!!  Thumbs up

Καλή συνέχεια με τις μετατροπές για να γίνει ακόμη καλύτερο και εμείς θα είμαστε εδώ να τις
παρακολουθούμε όπως κάνουμε άλλωστε σε όλες σου τις παρουσιάσεις!!!  Cheesy 

Χρόνια Πολλά Διονύση και καλή δύναμη!!!  Thumbs up
Καταγράφηκε
Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #76 στις: Σάββατο, 26 Δεκ 2015, 20:48:41 »

Σας ευχαριστώ θερμά όλους!

Να στε καλά! Πραγματικά έως τώρα, το αποτέλεσμα είναι υπέροχο.

Δεν φαντάζεστε πόσο ανυπομονώ να το τελειώσω και να φτάσει στο επίπεδο που το έχω φανταστεί..  Cheesy

Έχουμε πολύ - δημιουρικό -  δρόμο ακόμη να διανύσουμε...

Καλή συνέχεια σε όλους και καλά να περνάτε!

Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #77 στις: Δευτέρα, 11 Ιαν 2016, 20:01:41 »

Φάση 2η
Μείωση Βάρους.

Βάρος, η εμμονή όλων των αερομοντελιστών στη γη! Όσο πιο ελαφρύ ένα μοντέλο τόσο το καλύτερο..

Σκοπός μας τώρα είναι να εξοικονομήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα γραμμάρια γίνεται με μια σειρά από τροποποιήσεις πάνω στο ελικόπτερο με αφαιρέσεις, αλλαγές και ειδικές κατασκευές.

Έτσι θα γίνει ακόμη καλύτερο πτητικά, θα μειωθεί η κατανάλωση, θα μειωθούν οι μηχανικές καταπονήσεις λόγο αναλογίας ιπποδύναμης / βάρους και θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην 3η φάση χωρίς άγχος για το επιπλέον βάρος… (μη ρωτήστε ποια είναι η 3η φάση.. δεν θα σας πω ακόμη.. θα το βάλουμε σε gallop! 

Και ξεκινάμε..

Το ελικόπτερο έχει γίνει βίδες στον πάγκο ξανά.. Είναι μια ευκαιρία να τσεκάρω και τα υπόλοιπα μηχανικά – ηλεκτρονικά μέρη του.. κάτι σαν service ας πούμε.. (χαλάει και ο καιρός).. 

Πρώτο πράγμα το οποίο θα αλλάξουμε είναι η κατασκευή που κάναμε με τον φίλο Γιάννη (Levitron), τη μεταλλική βάση της τουρμπίνας.





Πολύ καλή κατεργασία απ τον Γιάννη και τον ευχαριστώ ξανά για τον κόπο που έκανε και βοήθησε σε αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι. Αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς είναι βαρύ.. και θα αντικατασταθεί!

Μετά από την εξέλιξη με το άλλο project, το G700Z, και την ενασχόληση μου με τα σύνθετα υλικά, πλέον μπορώ να αντικαταστήσω τα υπάρχοντα μεταλλικά κομμάτια της βάσης της τουρμπίνας με νέα, κατασκευασμένα από ανθρακονήματα!  Cheesy

Με λίγη δουλίτσα από εμένα στο σχέδιο & στο carbon, αλλά και απ΄τον Αποστόλη (Bocian) στο CNC..  Έχουμε δύο νέες βάσεις κατασκευασμένες από ανθρακονήματα υπό πίεση ( vacuum infusion ) με νέο, όμορφο και στιβαρό σχέδιο.

Η διαφορά είναι μεγάλη τόσο σε βάρος, (αφού κάθε γραμμάριο μετράει) όσο και οπτικά καθώς όσο να πεις το carbon είναι όμορφο το άτιμο..

Επίσης εκτός από το λιγότερο βάρος και την εμφάνιση της βάσης, είναι και λειτουργικά λίγο καλύτερα τα πράγματα τώρα διότι υπάρχει περισσότερος χώρος έτσι ώστε να περάσει το σωληνάκι μέσα από την αριστερή βάση ανάμεσα στα κενά.. επίσης είναι και καλύτερα από άποψη θερμοκρασιών αφού μπορεί να περνά μερισσότερος αέρας ανάμεσα στα κενά (θα είναι πολύ χρήσιμο στο μέλλον..).

Η διαφορά είναι εντυπωσιακή..









Μεταλλικές βάσεις τουρμπίνας – 78,1 γραμμάρια

Carbon βάσεις – τουρμπίνας – 15,4 γραμμάρια

Κέρδος – 62,7 γραμμάρια

Καλά είναι για αρχή..
 Wink

Καταγράφηκε

jnkmilos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 115



Προφίλ
« Απάντηση #78 στις: Δευτέρα, 11 Ιαν 2016, 22:29:57 »

 Τι μονο 67γραμ.εγω νομιζα οτι θα κερδιζες κανα κιλο Grin
Διονυση μπραβο χαιρομαι να βλεπω δημιουργικους ανθρωπους
Καταγράφηκε

Τι είναι το σημερα παρά το χθές του αύριο.
billistitan
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 52


MINI TITAN V.2


Προφίλ
« Απάντηση #79 στις: Δευτέρα, 11 Ιαν 2016, 23:16:42 »

φιλε μου πραγματικα πολυ καλη δουλεια
Καταγράφηκε
ΗΑWK 100
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 196



Προφίλ
« Απάντηση #80 στις: Δευτέρα, 11 Ιαν 2016, 23:46:24 »

Mπραβο φιλε εισαι πολυ δυνατος πανο στο ελικοπτερο..... Thumbs up
Καταγράφηκε
Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #81 στις: Τρίτη, 12 Ιαν 2016, 17:26:30 »

Τι μονο 67γραμ.εγω νομιζα οτι θα κερδιζες κανα κιλο Grin
Διονυση μπραβο χαιρομαι να βλεπω δημιουργικους ανθρωπους

Ε κάτσε λοιπόν!! έχει μέλλον η δίαιτα!! τα πρώτα γραμμάρια που χάνεις λέει είναι υγρά...  laugh

φιλε μου πραγματικα πολυ καλη δουλεια

Mπραβο φιλε εισαι πολυ δυνατος πανο στο ελικοπτερο..... Thumbs up

Thanks παιδιά Thumbs up
Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #82 στις: Κυριακή, 31 Ιαν 2016, 19:20:36 »

Η δεύτερη αλλαγή αφορά θυσία στο βωμό του βάρους και της λιτότητας του συνόλου..

Πρόκειται για τις καλωδιώσεις και το πανελ με τις βάνες και τους ψηφιακούς διακόπτες POWERBOX που είναι τοποθετημένοι πίσω στην μπούμα..

Οι διακόπτες είναι ένας για τον έλεγχο της παροχής ρεύματος στα ηλεκτρονικά, ένας για τον έλεγχο της παροχής ρεύματος στην τουρμπίνα και ο τρίτος για το σύστημα καπνού και οι βάνες , μια για το καύσιμο και μια για το λάδι καπνού..

Λόγο της απόστασης που έχουν από τα κεντρικά ηλεκτρονικά είχε γίνει και αλλαγή των καλωδίων με άλλα μεγαλύτερης διατομής και περισσότερου βάρους…



Πλέον αφαιρέθηκαν και οι συνδέσεις για τα ρεύματα θα γίνονται μέσα στο canopy με απλά φις στο χέρι και αντί για βάνες θα μπουν απλές τάπες της festo στα 4mm. Η ενεργοποίηση του Bec θα γίνεται με μαγνητικό διακόπτη αντί του διακόπτη με τα leds..

Ωραία τα μπιχλιμπίδια και τα κουμπάκια.. αλλά keep it simple.. it’s the best way.






Διακόπτες , καλώδια & βάνες  – 161,9 γραμμάρια

Φις,ασφάλειες & τάπες – 11 γραμμάρια

Κέρδος – 150 γραμμάρια

 

Αυτή, είναι διαφορά..

 

Υποσύνολο : 62,7 + 150 = 212,7 γραμμάρια..
(ίσως επιστρέψουμε για ακόμη μεγαλύτερη μείωση βάρους..)
« Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 6 Φεβ 2016, 22:50:32 από Γκούσκος Διονύσιος » Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #83 στις: Παρασκευή, 28 Οκτ 2016, 13:17:16 »

Καλησπέρα σε όλους!

Μετά από πολύ καιρό είπα να ασχοληθώ λίγο ακόμη με το ελικόπτερο..

Είχαμε μείνει στη δίαιτα που έγινε για να μπορέσει να φορέσει το κουστούμι που είδαμε εδώ : http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=45949.msg285683#msg285683

Συνεχίζοντας λοιπόν το θέμα, έχουμε μια δραστική μετατροπή σε ένα από τα πιο καίρια σημεία του ελικοπτέρου.. τη μετάδοση!

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα από όλα τα προηγούμενα..

Το ελικόπτερο είναι μετατροπή από Glow.. αυτό σημαίνει ότι στην μετάδοση έχει ,

-   Ένα Hub που φέρει την φάνα ψύξης, τον συμπλέκτη και άξονα
-   Μια καμπάνα συμπλέκτη με ρουλεμάν, αναλώσιμο περμανίτη και γρανάζι (pinion)
-   Ένα bearing Block στο κάτω μέρος του άξονα και ένα ακόμη στο επάνω μέρος (counter bearing block)

Σε ένα ελικόπτερο που λειτουργεί με εμβολοφόρο κινητήρα τα παραπάνω είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ελικοπτέρου διότι χωρίς συμπλέκτη δεν θα μπορούσε να γίνει η εκκίνηση του μοτέρ αλλά ούτε να δουλέψει  στο ρελαντί..

Εδώ λοιπόν σκέφτηκα.. Τώρα.. με JET κινητήρα διπλού σταδίου.. στην ουσία ο συμπλέκτης είναι το δεύτερο στάδιο του κινητήρα! Οπότε θα μπορούσαν πολλά από τα παραπάνω να πάρουν πόδι!!  Huh

Υπάρχουν πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα στην περίπτωση αφαίρεσης αυτών των εξαρτημάτων.. Και λέγοντας εξαρτήματα εννοώ τον συμπλέκτη & την καμπάνα του XCELL…

Η φάνα θα παραμείνει στο ελικόπτερο για ευνόητους λόγους..

Πλεονεκτήματα.

-   Μείωση βάρους
-   Λιγότερα κινητά μέρη άρα και λιγότερες φυγοκεντρικές & γυροσκοπικές δυνάμεις
-   Αύξηση απόδοσης δύναμης λόγο αμεσότητας στη μετάδοση της ισχύος από την τουρμπίνα στα στροφεία (δεν υπάρχει συμπλέκτης να πατινάρει υπό έντονο φορτίο)
-   Λιγότερα αναλώσιμα (περμανίτης – Liner  ρουλεμάν) για τον οποίο περμανίτη του XCELL πολύ δύσκολα μπορεί να βρει κανείς πλέον
-   Ευκολία αλλαγής σχέσης μετάδοσης αφού το πρωτεύων γρανάζι (pinion gear) που θα χρησιμοποιείται θα είναι ένα pinion σαν αυτά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά 700άρια (για 6ΜΜ άξονα και Module 1).

Μειονεκτήματα.

-   Χάνουμε την δυνατότητα του ρελαντί. Πιστεύω ότι ακόμη και στο ρελαντί η ώση της τουρμπίνας είναι ικανή να γυρίσει το δεύτερο στάδιο ακόμη και υπό το φορτίο των στροφείων.. Αλλά θα το δούμε..
Από δοκιμές που έκανα στο έδαφος μπλοκάροντας τον συμπλέκτη (άρα και το δεύτερο στάδιο του κινητήρα) ενώ η τουρμπίνα λειτουργούσε κανονικά στο ρελαντί μπορούσα να κρατήσω σταθερό άρα θα μπορώ να κρατώ και το στροφείο..

Αυτό ίσως να δημιουργήσει και αύξηση της θερμοκρασίας στο ρελαντί αφού το δεύτερο στάδιο θα είναι σταματημένο αλλά μόλις ξεκινήσει το στροφείο να γυρνά πιστεύω ότι θα επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα για τον κινητήρα..

Μετά από αρκετή σκέψη κατέληξα να το δοκιμάσω .. και βλέπουμε.. Αν είναι όλα καλά και ασφαλή, το κρατάω έτσι. Αν δω ότι δεν βολεύει και δημιουργεί θέματα ή λειτουργικά ή ασφάλειας θα τα ξαναβάλω όπως ήταν.







Κέρδος από την αφαίρεση συμπλέκτη & καμπάνας – 108 γραμμάρια.


Τελικό σύνολο δίαιτας ~ 320 γραμμάρια.


 Thumbs up



« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 28 Οκτ 2016, 15:31:40 από Γκούσκος Διονύσιος » Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.158


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #84 στις: Κυριακή, 4 Δεκ 2016, 18:45:14 »

Καλησπέρα Aeromodelling!

Μετά και απο τις δοκιμαστικές πτήσεις χωρίς συμπλέκτη όλα έδειξαν ότι μπορώ να το κρατήσω έτσι το μοντέλο.

Να κρατήσεις το στροφείο σταθερό με την τουρμπίνα να λειτουργεί στο ρελαντί είναι λίγο ζόρικο τώρα.. αλλά οκ.. Στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται οπότε το αντιμετωπίζω σαν ηλεκτρικό και όλα οκ.

Πρίν του φορέσω το body ξανά, έκανα και τις τελευραίες δουλίτσες στο εσωτερικό για να ολοκληρωθεί και αυτό..

Το καλοκαίρι που οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, είχα αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα με τις θερμοκρασίες στο εσωτερικό του μοντέλου.

Μετά την πτήση η θερμοκρασία στο εσωτερικό ήταν κάπου στους 45 ~ 50 βαθμούς..

Αν και δεν είναι και τόσο τραγικό, έπρεπε κάπως να μετριάσω το φαινόμενο διότι παρατήρησα ότι είχα αλλαγή στο Mesh των γραναζιών..

Με τις διαστολές στα μέταλλα του hub και στα γρανάζια η απόσταση μεταξύ των γραναζιών μικραίνει και ζορίζονται περισσότερο..

Μετά από έρευνα και μερικές γνώμες από φίλους μοντελιστές ( jet-άδες και μη ) κατέληξα στο να κατασκευάσω ένα firewall μεταξύ του ύψους της τουρμπίνας και του ύψους που βρίσκονται τα γρανάζια της μετάδοσης και τα ηλεκτρονικά.

 Thumbs up στον Νίκο Κυρμπέση.

Το υλικό που χρησιμοποίησα τελικά είναι κεραμικό χαρτί FiberFRAX πάχους 1ΜΜ και το έκανα sandwich με αλουμινοταινία γιατί από μόνο του το κεραμικό χαρτί διαλύεται.

Με αλουμινοτενία κόλλησα και την κατασκευή στα εσωτερικά τοιχώματα του body για να σφραγίσω το σημείο κατα μήκος..



http://kmmb.gr/db/product_info.php?cPath=24_290&products_id=227&osCsid=6635ca8c457db31c1dc3589bed269662

http://www.kmmb.gr/userfiles/files/Fiberfrax%20Papers%20EN.pdf

Το αποτέλεσμα είναι αυτό που φαίνεται στις φωτογραφίες..









Όλα δείχνουν ότι έχει γίνει ικανοποιητική απομόνωση των δύο περιοχών αν και οι δοκιμές σε σχέση με τις θερμοκρασίες σαφώς θα γίνουν το ερχόμενο καλοκαίρι..

 Thumbs up



Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.155 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.