DORTMUND INTERMODELLBAU 2004

Σύντομη αναφορά από τον Γιάννη Κωνσταντακάτο.

Για μεγαλύτερες φωτογραφίες και frames πατήστε εδώ


Από 21-25 Απριλίου 2004 πραγματοποιήθηκε στο Dortmund η 26η έκθεση μοντελισμού, γνωστότερη ως Intermodellbau. Γίνεται κάθε χρόνο, και θεωρείται ως η μεγαλύτερη έκθεση μοντελισμού στην Γερμανία, για το κοινό, με την συμμετοχή λιανοπωλητών (καταστημάτων), βιοτεχνών, εταιρειών, λεσχών μοντελιστών, και ομοσπονδιών. Η έκθεση καλύπτει όλες τις πτυχές του μοντελισμού, σε 8 μεγάλα υπόστεγα, δίπλα στο φημισμένο γήπεδο της ποδοσφαιρικής ομάδας Dortmund, το Westfallen stadium.

Τα αερομοντέλα εκτίθενται στο υπόστεγο #4, ενώ πραγματοποιούνται και πτήσεις εσωτερικού χώρου από ηλεκτροκίνητα μοντέλα και μηχανοκίνητα ελικόπτερα στην μικρότερη αίθουσα #2a. Μεγάλο μέρος της αίθουσας #4 καταλαμβάνει η έκθεση έτοιμων αερομοντέλων από ιδιώτες.

Πολλοί ρωτάνε αν η Intermodellbau είναι καλύτερη από την γνωστή, έκθεση της Νυρεμβέργης, που γίνεται κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο. Οι δύο εκθέσεις είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Η μεν πρώτη απευθύνεται στον αερομοντελιστή που μπορεί να βρει και ν' αγοράσει σε καλές τιμές τα υλικά που θέλει, ενώ η δεύτερη απευθύνεται αποκλειστικά στους επαγγελματίες των ειδών μοντελισμού και παιχνιδιών, εκθέτοντας τα μοντέλα των αντιπροσωπειών, για να κλείσουν συμφωνίες συνεργασίας και μεγάλες παραγγελίες, και δεν πραγματοποιούνται λιανικές πωλήσεις.

Αναφορικά, στην αίθουσα των αερομοντέλων, είδα συλλογές από παλιούς κινητήρες και πρωτόγονα συστήματα τηλεκατεύθυνσης, μοντέλα της προπολεμικής εποχής, δύο εταιρείες έκδοσης περιοδικών, βιβλίων και κατασκευαστικών σχεδίων, ένα κατάστημα με μοντέλα "δεύτερο χέρι", κάθε είδους πλαστικό και ξύλινο ανεμόπτερο, μοντέλα park flyers και indoor flyers από depron, βιντεοταινίες με άπειρα μοντελιστικά θέματα, τον καινούργιο κινητήρα turboprop, ηλεκτρικά μοτέρ brushless κανονικά και outrunners (ένα outrunner με βάρος 22 γραμμάρια παράγει έλξη έως 430 γραμμάρια), εξειδικευμένα καταστήματα με ξυλεία, συνθετικά υλικά, σωληνάκια και βέργες κάρβουνου, μπαταρίες Li-Po νέας γενιάς, φορτιστές ηλεκτρικών στοιχείων που ξεπερνούσαν τα 1000 ευρώ, εργαλεία και κόλλες, δύο βιοτεχνίες παραγωγής σιγαστήρων, βενζινοκινητήρες μεγάλου κυβισμού, πλαστικά φιλμ επικάλυψης, και φυσικά συστήματα τηλεκατεύθυνσης και σερβομηχανισμούς όλων των μεγεθών και τύπων. Παραλίγο να το ξεχάσω... είδα και μερικά ελικόπτερα.

Η φετεινή έκθεση δεν ήταν το ίδιο πλούσια σε ονόματα εκθετών, και αριθμό επισκεπτών. Ως λόγοι γι' αυτή την κατάσταση μπορούν να αναφερθούν η επίσης μεγάλη έκθεση μοντελισμού στο Παρίσι που συμπίπτει χρονικά με την Intermodellbau, η προηγηθείσα μεγάλη έκθεση τον Μάρτιο στο Sinsheim, που περιλαμβάνει πλουσιότερο πρόγραμμα πτήσεων εσωτερικού χώρου, αλλά και πτήσεις μεγάλων μοντέλων σε παραπλήσιο αεροδρόμιο, και η μεγάλη διάδοση της πληροφόρησης και της δυνατότητας αγορών μέσω Internet. Για να προσελκύσουν επισκέπτες, οι λιανοπωλητές κάνουν πολύ καλές τιμές, που πέφτουν ακόμα καθώς πλησιάζει το απόγευμα της Κυριακής.

Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για την επόμενη οργάνωση του 2005, η ιστοσελίδα της έκθεσης είναι: "http://www.westfalenhallen.de" και στην αγγλική γλώσσα "http://www.westfalenhallen.de/english/1907.php". Απλά θα πρέπει να περιμένουν να φορτωθούν οι νέες πληροφορίες (ακόμα ανεβαίνουν αυτές του 2004).

Παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από τα εκθέματα των αερομοντελιστών. Είναι εμφανής η τάση για κατασκευή αερομοντέλων μεγάλων διαστάσεων.



Η λίμνη στο hall 1


Η πίστα στο hall 2


Πτήσεις εσωτερικού χώρου στο hall 2a.
Η φωτογραφία δείχνει την απογείωση πολυάριθμων λαστιχοκίνητων από νεαρά - και όχι μόνο- μέλη της Ολλανδικής Αερολέσχης

Υπερελαφρύ ηλεκτροκίνητο διπλάνο 3D

Υπεραφρά ηλεκτροκίνητα διπλάνα scale

Εργαστήρι κατασκευής υπερελαφρών λαστιχοκίνητων από μέλη της Ολλανδικής Αερολέσχης

Grunau Baby, σε κλίμακα 1:3

Ανοιγμα πτερύγων 4,5m, Βάρος 9Kg


Reiher

Ανοιγμα πτερύγων 4,44m, Βάρος 5 Kg


D-Sperber Junior

Ανοιγμα πτερύγων 5,2m, Βάρος 8,5 Kg


Rhönsperber

Ανοιγμα πτερύγων 7,4m, Βάρος 24Kg


PWS 101, σε κλίμακα 1:4

Ανοιγμα πτερύγων 4,75m, Βάρος 8,4Kg

SZD-9 Bocian σε κλίμακα 1:3

Ανοιγμα πτερύγων 6m, Βάρος 16 Kg


SZD-50 Puchacz

Ανοιγμα πτερύγων 5,2m, Βάρος 14,5Kg

Swift ακροβατικό ανεμόπτερο

Ανοιγμα πτερύγων 5,8m, Βάρος 18,5 Kg


Farman HF22, σε κλίμακα 1:5

Ανοιγμα πτερύγων 3,12m, Βάρος 10Kg

Κινητήρας Zenoah 23


Pander DM

Ανοιγμα πτερύγων 3,0m, Βάρος 18,4 Kg

Κινητήρας 125 cc 5 cylinder radial


Klemm 25

Ανοιγμα πτερύγων 3,25m, Βάρος 7,6 Kg

Κινητήρας 20 cc


Bleriot

Ανοιγμα πτερύγων 2,6m, Βάρος 9 Kg

Κινητήρας 40 cc


UDET Flamingo

Ανοιγμα πτερύγων 4,3m, Βάρος 24,4 Kg

Κινητήρας 55 cc


AVRO  Tutor

Ανοιγμα πτερύγων 2,6m, Βάρος 14 Kg

Κινητήρας 62cc


De Havilland DH 82A - Tiger Moth

Ανοιγμα πτερύγων 2,7m, Βάρος 14Kg

Κινητήρας 38 cc με μείωση 2,8:1

Bucker Jungmeister

Ανοιγμα πτερύγων 2,36m, Βάρος 17,2 Kg

Κινητήρας 62 cc, με μείωση 2,5:1


Super Decathlon XL

Ανοιγμα πτερύγων 3,04m, Βάρος 12,5 Kg

Κινητήρας 80 cc ZDZ


Zlin Z-37 Cmelak

Ανοιγμα πτερύγων 3,58m, Βάρος 21 Kg

Κινητήρας 215 cc Moki 5-cylinder radial


Cessna 340 II

Ανοιγμα πτερύγων 2,8m, Βάρος 15 Kg

Κινητήρες 2 Χ 23 cc


GAF N22 Nomad

Ανοιγμα πτερύγων 4,2m, Βάρος 19 Kg

Κινητήρες 2 X 35 cc


Γενική άποψη των μοντέρνων jet

Α-10

Ανοιγμα πτερύγων 3,28m, Βάρος 24 Kg

Κινητήρες 2 Χ 12 Kg thrust turbines


Bronco OV-10

Ανοιγμα πτερύγων 2,8m, Βάρος 19 Kg

Κινητήρας 2 X 30 cc Moki


D-47 Dacota , σε κλίμακα 1:7

Ανοιγμα πτερύγων 4,14 m, Βάρος 23Kg

Κινητήρες 2 Χ 4PK PT


Airbus Transporter

Ανοιγμα πτερύγων 3,85m, Βάρος 18 Kg

Κινητήρες 4 Χ LRK 430


Pitts S1S

Ανοιγμα πτερύγων 4,56m, Βάρος 70Kg

Κινητήρας 521 cc 2-cylinder


Ελικόπτερο μεγάλων διαστάσεων με τουρμπίνα